Голосовий помічник з ШІ — допомога бізнесу в час нестачі працівників

Серед безлічі викликів, з якими щодня стикається український бізнес, болюче питання – це дефіцит кадрів.
За даними Нацбанку в березні 2025 року більше 6,9 млн українців перебували закордоном.
На фоні нестачі відбувається перевантаження та вигорання поточних працівників. Як результат - ризик нових втрат. За даними HR дослідження “Очікування від роботодавців у ситуації тотального вигорання” від Gradus Research 75% працівників замислюються про звільнення через хронічну перевтому.
1.Як зберегти персонал без втрат ефективності?
Наша рекомендація - це оптимізовувати рутинні процеси. Свого часу ми самі сильно додали в результаті, коли замінили багато повторюваних і не цікавих дій програмами та інтеграціями, а людям віддали дійсно цікаві задачі, де можна проявити себе.
З появою ШІ оптимізація рутини стала ефективною не тільки в середині компанії, а й для сфери “живого спілкування” з клієнтами.
2. Спілкування по телефону і голосовий помічник
Питання для роздумів: Чи є в спілкуванні з клієнтами, особливо по телефону, щось повторюване, що можна оптимізувати? Якісь питання, теми, ситуації, на які треба давати приблизно одні і ті ж відповіді, робити одні і ті ж дії?
– Так, звісно, але який вихід? – резонно запитаєте Ви. – Робот не може закрити потреби клієнта. Його чутно відразу, і можна поставити хіба що на вхідні привітання і меню, бо він не гнучкий.
Так було раніше. Проте штучний інтелект повністю змінює правила гри.
З’явився Голосовий помічник нового покоління, який завдяки нейромережам “говорить як людина”.
Асистент працює на базі сучасних моделей штучного інтелекту:
- TTS (Text-to-Speech) — перетворює текст у природну мову з інтонацією;
- STT (Speech-to-Text) — розпізнає голос клієнта в реальному часі;
- LLM (модель розуміння мови) — веде діалог, адаптується, уточнює запити.
Голосовий помічник з ШІ - це не просто програма, яка “звучить як людина”, вона може автоматично відповісти на дзвінок клієнта, надати консультацію чи записати на послугу.
3. Функції Голосового помічника з ШІ
Ось типові завдання, які бере на себе Голосовий асистент AI:
- відповісти на поширені питання (графік, адреса, ціна, послуги);
- записати клієнта на прийом чи бронювання;
- перенести або скасувати зустріч;
- зафіксувати інформацію у вашій CRM;
- переадресувати дзвінок, якщо запит складний.
У сервісних бізнесах - це “база” для фронт-офісу, роботу якого з AI можна зробити набагато ефективнішою.
4. Користь для бізнесу від Голосового Асистента з ШІ
Голосовий AI‑асистент - це фактично “співробітник”, який забирає на себе відповіді на типові питання клієнтів. Він “знає” більше 7-ми мов, може працювати 24/7, без перерв, відпусток чи лікарняних.
Як результат, ви отримуєте:
- Обробку до 87 % дзвінків без участі основного персоналу
- Збільшення кількості заявок завдяки цілодобовому обслуговуванню
- Простіше і легше масштабування бізнесу
- Зменшення вигорання працівників від рутинної роботи
Асистент стане незамінним помічником для сервісних бізнесів (готелів, ресторанів, салонів краси, лікарень тощо), а також там, де є багато повторюваних комунікацій в спілкуванні з клієнтами, партнерами чи підрядниками.
Хочете дізнатись більше про функцію Голосового помічника або спробувати його у своєму бізнесі? Отримайте детальну консультацію від експерта Phonet за тел. 0800 218-500
Phonet – професіонал корпоративної телефонії з 10+ досвідом роботи, розробник та інтегратор нових технологій для збільшення ефективності бізнесу.