0 800 218 500
(Безкоштовно по Україні)

Пошук Phonet

Зміст:
Name Author
12.01.2022
10 хв
Name Author
12.01.2022
10 хв

Помилка Zoiper 5: STUN server error (код 59). Чому раптово і як лікувати?

Дано: Registration failed due to STUN server (DNS resolving or connection) error (59) - одна з помилок на софтфонах Zoiper 5 і Zoiper Mobile (мобільна версія Zoiper 5), з якою ми почали досить часто стикатися у клієнтів у 2021 році.

1. Звідки вона? Давайте розбиратися

STUN (Session Traversal Utilities for NAT) — це один з мережевих протоколів, який був створений, щоб напряму з’єднувати кінцеві пристрої в обхід NAT.

У чому складність, якщо пристрої знаходяться за NAT?

Технологія NAT (Network Address Translation) дозволяє великій кількості пристроїв виходити в Інтернет під однією публічною IP-адресою. При цьому відбувається заміна локальної (внутрішньої або “сірої”) IP-адреси кожного комп’ютера на зовнішню.

Окрім цілей безпеки, NAT широко застосовується через глобальну нестачу IP-адрес. (Йдеться про мережевий протокол IPv4. Про наше бачення перспектив впровадження IPv6 для IP-телефонії в Україні читайте тут)

STUN сервер же допомагає отримати “білі” IP-адреси абонентів (у даному випадку, комп’ютерів, планшетів і телефонів співробітників із софтфонами). І це критично важливо для IP-телефонії — оскільки допомагає знайти потрібного користувача, встановити сеанс і направити йому дзвінок.

2. STUN сервер і Zoiper

За замовчуванням, на софтфонах Zoiper налаштований їх сервер (фігурує як Default STUN або Global STUN) — stun.zoiper.com:3478

Працював він завжди досить стабільно, принаймні на Zoiper 3 особливих нарікань ми не отримували.

Однак, з кінця 2020 року помилка Registration failed due to STUN server (DNS resolving or connection) code 59 почала з’являтися все частіше і якось лавиноподібно. Причому такі запити почали активно виникати не тільки в тікетах наших клієнтів, але й на форумах Європи, США і Канади.

Можлива причина — перебої в роботі їх STUN-сервера.

3. Варіанти рішення

Тому, якщо Ви не додавали нове обладнання, не змінювали мережеві налаштування, але раптово зіткнулися з такою помилкою, то Вам необхідно:

Рішення 1: Вимкнути STUN у налаштуваннях софтфона Zoiper 5 (або смартфона) користувача.

Для цього потрібно зайти в “Налаштування” — “Розширені налаштування” (Advanced) у SIP-акаунті і в графі “Використовувати STUN” (Enable STUN) вибрати “Не використовувати STUN” (Don’t use).

Приклад відключення STUN в інтерфейсі Zoiper5

Цю ж пораду ми знаходимо від техпідтримки Zoiper для мобільної версії софтфона.

Рішення 2: Замінити в налаштуваннях сервер stun.zoiper.com на альтернативний від Google, який часто використовується для WebRTC і працює через порт 19302 (stun.l.google.com:19302)

Якщо така помилка з’являється на щойно встановлених софтфонах, то необхідно перевірити мережеві налаштування, а саме:

  • Відсутність блокування порту 3478 на Вашому Firewall або маршрутизуючому пристрої

  • Наявність Симетричного (або “подвійного”) NAT

У останньому випадку доведеться або змінити тип налаштування NAT (оскільки, на жаль, Symmetric NAT — це варіант, який не “пробивається” STUN протоколом), або зняти галочку з налаштувань STUN софтфона.