Що таке SIP, VoIP і IP-телефонія — простою мовою

Розвиток технологій все більше змінює звичне нам життя як у повсякденних справах, так і у веденні бізнесу. Це стосується і зв’язку. Мідні телефонні проводи швидкими темпами замінюються оптичним-кабелем, а дзвінки стають частиною інтернет-середовища. І ні, ми зараз не про месенджери, сервіси Google Meet або Zoom.
Мова йде про корпоративний зв’язок нового покоління, який став відомий як IP-телефонія, та пов'язані з нею терміни SIP та VoIP.
Що це? І чи існує окрема SIP-телефонія? У цій статті ми пояснимо ці поняття простими словами і покажемо, яку роль вони відіграють у роботі сучасного зв’язку.
1. Що таке IP-телефонія?
IP-телефонія (або інтернет-телефонія) — це вид зв’язку, який дозволяє дзвонити по “звичайним номерам” через інтернет, а не звичайну телефонну мережу.
Як це працює: Ваш голос "оцифровується", перетворюється в пакети даних і передається через інтернет. Це те ж саме, що передавати відео на YouTube — тільки тут звук, у реальному часі.
Також, завдяки перетворенню звичайних номерів в “цифрові”, їх можна легко підключати до внутрішньої телефонії компанії (Віртуальна АТС), CRM-системи, Аналітики тощо.
2. Що таке VoIP?
VoIP (Voice over Internet Protocol) — це сама технологія, яка дозволяє передавати голос через IP-мережі (тобто інтернет-протокол). Також VoIP дозволяє передавати текстові повідомлення, відео та інші мультимедійні дані.
Фактично, VoIP - це не окрема телефонія, а базова технологія, на якій побудована IP-телефонія. Її можна порівняти з “двигуном”, а IP-телефонію з машиною, в яку його поставили. SIP — це вже "механізм передачі команд", тобто коробка передач у цій машині.
3. Що таке SIP?
SIP (Session Initiation Protocol) — це протокол, який дозволяє ініціювати (починати), керувати та завершувати голосові (або відео) дзвінки в IP-мережі.
Тобто SIP — це як “мова”, якою розмовляють VoIP-пристрої між собою.
Що SIP робить:
- "дзвонить" іншому пристрою
- визначає, хто кому дзвонить
- дозволяє завершити дзвінок
4. Як SIP, VoIP та IP-телефонія працюють разом?
Розглянемо таблицю

Пояснення на прикладі
Уявіть, що ви хочете зателефонувати клієнту через інтернет:
- VoIP перетворює ваш голос в цифрові пакети.
- SIP організовує процес дзвінка, визначає пристрої, з’єднує їх.
- IP-телефонія - платформа, яка все це об’єднує
5. Переваги IP-телефонії для бізнесу
Простими словами IP-телефонія - це “база” для зв’язку сучасної компанії, навіть якщо в ній 1 співробітник.
Вона допомагає організувати як фізичний так і віддалений офіс, де працівники можуть знаходитись по різним містам України та світу.
Завдяки IP-телефонії у вас з’явиться більше порядку і контролю в телефонних комунікаціях. Спробуйте! Вам сподобається 🙂
Серед головних переваг:
- Гнучкість: можна працювати з дому, з офісу, з-за кордону
- Аналітика і запис дзвінків: бачиш все — хто дзвонив, скільки, куди
- Інтеграція: Телефонію можна “завести” в CRM, підключити бота чи мовну аналітику
- Економія: значно дешевше, особливо для міжнародних дзвінків
Хочете дізнатись, що IP-телефонія може дати Вашому бізнесу?
Отримайте детальну консультацію від експерта Phonet за тел. 0800 218-500
Phonet – професіонал корпоративної телефонії з 10+ досвідом роботи, розробник та інтегратор нових технологій для підвищення ефективності бізнесу.